top of page
Gold Foil Texture
מנור רקע שקוף.png
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

  • תמונת הסופר/תפרנקל אמסלם ושות' משרד עורכי דין

אזרחות מכח זוגיות בישראל - סקירה משפטית

קבלת מעמד אזרחי בישראל מכח זוגיות • כל המידע שצריך לזירוז התהליך


אזרחית ישראל

מדיניות ההגירה בישראל אמנם מציבה לא מעט אתגרים לאורך הדרך להסדרת המעמד האזרחי של בן זוג זר ומימוש הזוגיות, אך ניהול הליך באופן מקצועי וסדור יקל את הדרך ויקצר את משך הזמן. במאמר זה נסקור את מה שחשוב לדעת בנושא זה.



לאהבה, אין גבולות לאומיים. ישראלים רבים מוצאים עצמם נקשרים בזוגיות עם אזרחים זרים, בין אם הכירו במדינה זרה או כאן בישראל במהלך ביקור כתיירים או עובדים. מדיניות ההגירה בישראל, אמנם, עשויה להציב לא מעט אתגרים לאורך הדרך למימוש הזוגיות. הסדרת מעמד בישראל מכח זוגיות יכולה להעניק יציבות חשובה ומבססת את ההכרה בבן/ת הזוג הזרים כתושבים. מערכת המשפט הישראלית מעמידה לרשותך מועמדים תהליך להבטחת מעמד זה, אך המסע עשוי להיות מורכב וסבוך. כיצד מתנהל התהליך ומה חשוב שנדע? כאן נסקור את כל מה שחשוב לדעת על התהליך החשוב הזה.  


כיצד מתבצע תהליך הסדרת מעמד בישראל מכח זוגיות?

על מנת להסדיר מעמד בישראל לבן זוג זר, עלינו לעבור דרך מספר נקודות ציון מרכזיות.



הגשת הבקשה בסיוע משפטי

לאחר איסוף והכנת המסמכים הדרושים, ניתן להגיש את הבקשה למעמד בישראל מכוח נישואין למשרד הפנים. הבקשה צריכה לכלול את כל הטפסים הרלוונטיים, מסמכים תומכים והסבר מפורט על נסיבות הנישואין וההיסטוריה של בני הזוג.


בדיקה על ידי משרד הפנים

משרד הפנים בוחן את הבקשה לאור החומרים שסופקו ומוודא כי נסיבות הנישואין וזהות בני הזוג אכן תואמת לדרישות החוק. כמו כן, יבוצעו מספר בדיקות על מנת להוכיח כי מדובר בנישואים אותנטיים. המשרד רשאי וככל הנראה אף יבחר לערוך ראיונות עם בני הזוג ולבקש מגוון רחב של ראיות נוספות כדי לוודא את תקפות הנישואין ולוודא כי הנישואין אינם אמצעי להשגת התושבות בלבד.


קבלת מעמד תושבות קבע

ככל שהבקשה תאושר, תוענק למבקש תושבות חוקית בישראל. בחלוף הזמן, ניתן יהיה לבסס את מעמד בן הזוג כתושב קבע ולאחר 7 שנות שהייה חוקית, ניתן אפילו להגיש בקשה לאזרחות, בהתאם לנסיבות הספציפיות ולמשך הנישואין.


עם אילו מורכבויות יהיה עלינו להתמודד בדרך להסדרת מעמד בן הזוג?

ביסוס מעמד בישראל בגין נישואין כרוך בעמידה בדרישות משפטיות ספציפיות שהותוו על ידי משרד הפנים. כמדינת הלאום היהודי, תהליך קבלת האזרחות לתושב זר יכולה להיות לא פעם מורכבת. אלו כמה מהאתגרים העיקריים שיהיה עלינו להתמודד עמם. 

ביסוס תוקף הנישואין

על הנישואין להיות מוכרים כחוק בישראל. אם הנישואין נערכו מחוץ לישראל, יש לוודא כי הטקס נערך בהתאם לקריטריונים המוכרים בחוק הישראלי. עורך הדין שלך יוכל להעניק לך ייעוץ לקראת הנישואין על מנת להבטיח  שבהמשך הדרך, יהיה קל להוכיח כי מדובר בנישואין תקפים. 

שיקולים דתיים ולאומים

בישראל ענייני מעמד אישי, לרבות נישואין, מנוהלים על ידי רשויות הדת. לקהילות דתיות שונות כללים משלהן להכרה במעמד בן הזוג ותקפות הנישואין. כשמדובר בנישואין מעורבים, הדבר עשוי להיות מורכב פי כמה. היכרות מעמיקה עם שלל הדרישות הללו מבעוד מועד וקבלת ייעוץ נכון יכולות לעשות את כל ההבדל. 

הוכחות מספקות לאותנטיות הנישואין

אספקת ראיות משביעות רצון ומגוונות הן הכרחיות כדי לבסס את הטענה כי הנישואין נעשו בתום לב. ראיות אלו כוללות בין השאר תעודות נישואין, הוכחת חיים משותפים כמו חוזה דירת מגורים למשל, מסמכים המעידים על ניהול חשבונות ונכסים משותף ותצהירי עדות מבני משפחה וחברים. הכנת בקשה מקיפה ומתועדת היטב היא חיונית לעמידה בדרישות הראייתיות שנקבעו על ידי משרד הפנים.

ליווי משפטי מקצועי הוא חיוני לניהול יעיל של התהליך

בין אם בכוונתך להסדיר מעמד אזרחות לבן זוג זר, או אם נדרשת ויזה לבני זוג לשם עבודה או הסדרת תושבות זמנית, כל תהליך מול רשויות ההגירה דורש ליווי משפטי על מנת לצלוח אותו ביעילות. מערכת ההגירה עשויה להיות מורכבת לניווט ולהטיל קשיים רבים על מועמדים. כשלרשותך עומד עורך דין מיומן, סיכויי ההצלחה משתפרים באופן ניכר.     


ידע מעמיק בתחום ההגירה

עורכי דין הבקיאים בדיני ההגירה הישראליים ובקיאות בדרישות ובהליכים המשפטיים הכרוכים בביסוס מעמד מכוח נישואין יספקו לך מידע מדויק ויבנו אסטרטגיה מדויקת לנסיבות הייחודיות שלך כדי למנוע עיכובים מיותרים.


סיוע בריכוז כל המסמכים הנדרשים

עורך הדין שלך יסייע לך להכין ולאסוף את כל המסמכים לבקשה, יערוך עמך רשימה של כלל החומרים הראייתיים שיידרשו לביסוס מעמד הנישואין ויעניק לך ייעוץ שיאפשר לך לעמוד בסטנדרטים הראייתיים שנקבעו על ידי משרד הפנים. 

ייצוג משפטי יזום אל מול כל תרחיש

ככל שיידרשו בקשות נוספות כחלק מהתהליך, ניסוח מכתבים או אפילו ייצוג בדיונים, עומד לרשותך מומחה משפטי שמבטיח שהזכויות והאינטרסים שלך יישמרו בהליך.


משרד עורכי הדין פרנקל אמסלם מלווה אותך לכל אורך הדרך במיומנות, מקצועיות בלתי מתפשרת ומחויבות לרווחה שלך. למידע נוסף על מעמד בישראל מכח זוגיות השירות ותיאום שיחת ייעוץ, צרו קשר כעת.









bottom of page