top of page
Gold Foil Texture
מנור רקע שקוף.png
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

  • תמונת הסופר/תפרנקל אמסלם ושות' משרד עורכי דין

מעמד בישראל מכח גיור

ספר קודש יהודי

קבלת מעמד אזרחי בישראל מכח גיור • כל המידע שצריך לזירוז התהליך


מדיניות ההגירה בישראל אמנם מציבה לא מעט אתגרים לאורך הדרך להסדרת המעמד האזרחי של בן זוג זר ומימוש הזוגיות, אך ניהול הליך באופן מקצועי וסדור יקל את הדרך ויקצר את משך הזמן. במאמר זה נסקור את מה שחשוב לדעת בנושא זה.



ישראל היא פסיפס עשיר של תרבויות, קבוצות אתניות ואמונות דתיות. על אף אופייה הרב תרבותי והיותה מרכז רוחני לשלושת הדתות, היא מוגדרת כמדינת הלאום היהודי. להגדרה זו משמעויות משפטיות ומנהליות מחייבות. אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר בהם השלכות אלו באות לידי ביטוי, הוא בתחום ההגירה והמעמד האזרחי. כיום יותר מתמיד, בוחרים ישראלים רבים להיקשר במערכות יחסים עם בני ובנות זוג שהתגיירו או שהינם בעיצומו של הליך גיור במסגרת גופים שאינם רשמיים ומוכרים על ידי הרבנות הראשית. כאשר מוסד הנישואין מנוהל באופן בלעדי על ידי רשויות הדת בישראל, הדבר עשוי מטבע הדברים להציב אתגרים שונים.  


ככל שמדובר בבן זוג ללא מעמד אזרחי בישראל, גיור הוא אפיק יעיל במיוחד לקבלת מעמד אזרחי וכאשר הוא מנוהל נכון, סיכוי ההצלחה שלו הינם גבוהים מאד ובטח שגבוהים מאפיק קבלת מעמד אזרחי מכוח זוגיות גרידא.

 

עם זאת, תהליך הגיור ושלל הקריטריונים המשפטיים החלים על תהליך ההכרה במעמד בישראל מכוח גיור, עשויים להיות מאתגרים למדי. ליווי מקצועי מטעם עורך דין המתמחה בדיני הגירה ומעמד אזרחי, יכול לסייע לך לנהל את התהליך ביעילות ולהבטיח כי המסע שלך בדרך למימוש הזוגיות יבוצע על הצד הטוב ביותר. כאן, ריכז עבורך צוות פרנקל אמסלם כמה נקודות שחשוב לדעת על התהליך.

 

כיצד מתבצע התהליך להסדרת מעמד בישראל מכוח גיור? 


תהליך הגיור נושא משמעות עמוקה עבור רבים המבקשים להצטרף אל חיק היהדות ולאמץ את ערכיה ועקרונותיה. מהלך זה יסדיר גם את ההכרה המשפטית בהם על ידי המדינה. עם זאת, מסע משנה חיים זה מלווה במגוון מורכבויות, משפטיות ואישיות כאחד. אלו כמה מהצעדים המרכזיים עמם נתמודד בהליך. 


עד לאחרונה, הוכר בישראל אך ורק הגיור האורתודוקסי על מנת לקבל אזרחות מתוקף חוק השבות. החל משנת 2021, קבעה פסיקת בג"צ כי גם גיור רפורמי יזכה בהכרה כיהודי ובקבלת אזרחות. כל תהליך גיור מביא עמו דרישות מורכבות וארוכות טווח. גיור לא פעם כרוך בלימוד מקיף של מצוות הדת, היכרות עם המסורות היהודיות ולעתים אף מגורים עם משפחה דתית על מנת להפנים את אורח החיים היהודי. עומק ומשך התהליך משתנים בין התהליך האורתודוכסי והרפורמי.  


לאחר השלמת תהליך הגיור, ניתן להגיש בקשה להכרה במעמדך החדש כיהודי. לאחר בדיקה, תתקבל תעודת גיור וניתן יהיה להתחיל בתהליך לקבלת אזרחות מכוח חוק השבות. רשויות הדת אינן ששות להעניק מעמד כיהודי לאנשים שעברו גיור שאינו אורתודוכסי. לעתים קרובות, הן יטילו שלל קשיים ומורכבויות בדרך להשלמת התהליך. לכן, מומלץ לנהל את התהליך בליווי עורך דין המתמחה בתחום שיוכל לסייע לך לגבש אסטרטגיה משפטית מתאימה. 

 

האם ליווי עורך דין חיוני בתהליך הסדרת המעמד? 


תהליך הסדרת מעמד ניצב על פרשת דרכים בין טווח רחב של ישויות משפטיות – מרשות ההגירה ועד לרשויות הדת בישראל. כדי לנווט ביעילות בין שלל האתגרים שהן מציבות, חשוב שיעמוד לרשותנו מומחה הבקיא בתקנות, אופני הפעולה והחקיקות החלות הרלוונטיות לרשויות אלו. עורך דין מומחה יוכל לסייע לך להיערך מראש לסיבוכים פוטנציאליים, לזרז את התהליך ולאפשר לך להיכנס לתהליך בעיניים פקוחות.  


לא תמיד קל לדעת אילו מסמכים נדרשים, כיצד יש להשלים את תהליך הגיור כחוק ואילו קריטריונים ניצבים בפנינו. ייעוץ עורך דין צמוד יוכל לסייע לך לקבל את כל המסמכים התומכים בתהליך שלך, איסוף האישורים הרלוונטיים וניהול ההליך מול הרשויות באופן יעיל ומהיר. לעתים קרובות, ייצוג מסייע משמעותית למניעת סחבת בירוקרטית ועיכובים השכיחים כל כך בתהליכי הגיור והסדרת המעמד. ככל שיעלה כל אתגר או מחלוקת במהלך תהליך הבקשה, עורך הדין שלך יוכל לספק ייצוג משפטי מול הרשויות, להעניק ייעוץ ולסייע לך לצלוח מורכבויות שונות. זוהי המדיניות הטובה ביותר להבטיח שזכויותיך מוגנות. 

 

מה יקרה לאחר שיוכר מעמדי? 


להכרה משפטית בגיור בישראל יש השלכות משמעותיות על זכויותיו וחובותיו האזרחיות של הפרט. בסוף התהליך, יהיה באפשרותך לקבל אזרחות, להתגורר בישראל ולעבוד בה כאוות נפשך, להתחתן ללא סיבוכים ולהיחשב כאזרח מן השורה לכל דבר ועניין. הייעוץ שיעמוד לרשותך יקבע במידה רבה את סיכוייך ואת משך התהליך. אנו במשרד עורכי הדין פרנקו אמסלם ושות' פועלים בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לסייע לך לנהל את התהליך ביעילות ומעניקים לך ייעוץ שוטף המגובה בשנים של ניסיון והתמודדות עם תיקים מורכבים.



לפרטים נוספים, אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים באתר ונחזור אליך בהקדם.



bottom of page